Номер 5. (Продолжение)
Очень легко перепутать it’s и its - две формы, которые звучат одинаково. Но не забывай, что it’s = it is (это есть), a its означает его или её, когда мы говорим о животном или предмете.
Например: I havea pen. It’s red. I see a dog. Its name is Spotty.
The Greens, the Griffins, the Finns, the Browns speak English.
Семьи Грин, Гриффин, Финн, Браун говорят по-английски.
Номер 6.
Закончи предложения, вставляя it’s или its. Прочитай сначала предложения с its, азатем с it’s
1) I can see a big dog.___ name is Rex.
2) Where is my teddy bear? ___on the chair.
3) Jane has a doll. ___in the doll house.
4) What colour is the ball? ___red.
5) What time is it? ___twelve o'clock.
6) Where is your school? ___in Green Street.
7) Is your pet a cat?What is ___ name?
1) I can see a big dog.Its name is Rex. Я вижу большого пса. Его имя Рэкс.
2) Where is my teddy bear? It’s on the chair. Где мой плюшевый медвежонок? Он на стуле.
3) Jane has a doll. It’s in the doll house. У Джейн есть кукла. Она в кукольном домике.
4) What colour is the ball? It’s red. Какого цвета мяч? Он красный.
5) What time is it? It’s twelve o'clock. Сколько времени? Сейчас 12 часов.
6) Where is your school? It’s in Green Street. Где твоя школа? Она на Зелёной улице.
7) Is your pet a cat?What is its name? Твоё домашнее животное - кошка? Как её зовут?
Напишите свой комментарий внизу страницы.